Przejdź do głównej zawartości

Jak uszyć kolorową poszewkę na poduszkę.

Dobry wieczór moi drodzy czytelnicy Długo zwlekałam z napisaniem tego posta, ale zgodnie z przysłowiem "Co się odwlecze to nie uciecze." nadeszła pora aby dotrzymać słowa i podzielić się z wami moim przepisem na poszewkę w paski z różnych kolorów. Na zdjęciu ta po prawej stronie. Aby uszyć taką poszewkę będziecie potrzebować: materiały w 4 różnych kolorach, nici do szycia na maszynie, flizelinę, duże zatrzaski, ponadto szpilki, długą linijkę do odrysowywania brzegów, ewentualnie centymetr krawiecki, coś do odrysowania linni na materiale może być długopis, ołówek lub specjalny zmywalny pisak do rysowania po materiale, nożyczki ewentualnie możecie odrysować sobie prostokąty odpowiedniej długości na papierze, wyciąć je i przymocować do materiału za pomocą szpilek, a następnie wyciąć.
Gdy mamy przygotowane wszystkie potrzebne przybory może zacząć swoje dzieło. Z dwóch kolorów trzeba wyciąć 4 paski o wymiarach 50 cm długości plus po 1 cm na szwy po obydwu końcach i dwanaście cm szerokości plus po 1cm na szwy po obu stronach. Następnie 4 paski z dwóch pozostałych kolorów o wymiarach 50 cm długości plus 1 cm zapasu na szwy na obydwu końcach i szerokości 13 cm plus 1 cm zapasu na szwy po obydwu stronach. Wymiary poszewki to 50cm/50cm
Ja sobie odrysowuje długopisem zapasy na szwy po lewej stronie materiału, później szyje po narysowanej linni. Kolejny krok to złożenie ze sobą dwóch pasków o różnych kolorach długimi bokami. Pamiętajmy żeby materiały stykały się ze sobą prawą stroną (czyli tą ładniejszą).
Materiały spinamy szpilkami(musimy zwrócić uwagę na to aby były równo ułożone) i zszywamy. Następnie w ten sam sposób przyszywamy kolejne dwa paski w pozostałych kolorach.
Tak samo postępujemy z drugą stroną poszewki. Gdy mamy już uszyte dwie strony wycinamy z flizeliny dwa kwadraty o bokach 52cm/52 cm.
Rozprasowujemy dokładnie wszystkie szwy
i przyprasowujemy flizelinę do lewej strony zszytych ze sobą materiałów (tam gdzie są szwy). Flizelinę należy równo na lewej stronie materiału szorstką warstwą do środka, a potem odwrócić delikatnie i prasować po materiale (nie po flizelinie). Po takim zabiegu flizelina przykleja się do materiału pod wpływem wysokiej temperatury.
Kolejny krok to przyprasowanie jednej strony na obydwu przygotowanych częściach naszej podszewki. Ja robię to w taki sposób że najpierw zaprasowuje ok 1 cm.
następnie zawijam materiał jeszcze raz i znowu zaprasowuje.
. Tak samo postępujemy z drugą stroną poszewki. Przyprasowane boki przyszywamy.
Po lewych stronach w poprzek i wzdłóż przyszytych pasów rysujemy po trzy linnie w takich samych odległościach od siebie. Po liniach przeszywamy ściegiem zygzakowym.
Składamy dwie strony poszewki (prawymi stronami do siebie), pamiętając o tym aby założone brzegi były po tej samej stronie. Zszywamy dwie części poszewki zostawiając otwór po tej stronie gdzie mamy założone brzegi. Ja zszywam tylko po ok 12 cm z lewej i prawej strony.
Zszytą poszewkę odwracamy na prawą stronę, na brzegu w którym mamy otwór na poduszkę przyszywamy zatrzaski. Nasza poszewka jest gotowa.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Torebka w paski

Witajcie moi drodzy Bardzo dawno nic nie publikowałam, jakoś mi było nie po drodze zarówno do szycia jak i pisania postów. Wyjechaliśmy na wakacje do Polski, gdzie miało być pięknie i wspaniale i pewnie by tak było, gdyby nie to że mój najmłodszy synek złamał sobie rękę na samym początku wakacji. I już nic nie było pięknie i wspaniale bo to prawa ręką i złamanie w łokciu. Spędziliśmy wakacje stacjonarnie u dziadków, bez żadnych większych szaleństw, bo mały pacjent nie mógł biegać, skakać, kąpać się w jeziorze i tak dalej. Z tego powodu nie miałam ani siły, ani ochoty do tworzenia czegokolwiek.  Teraz za to po powrocie zaczęłam znowu szyć i w końcu mam wam co pokazać. Niedawno, przy współpracy mojej maszyny do szycia, udało mi się stowrzyć taką oto pasiastą torebkę. Szkoła się niedługo zaczyna, więc będę miała troszeczkę więcej czasu i mam nadzieję że będę się częściej pojawiać. Margaritka Moją kolorową torebkę w paski zgłaszam na wyzwanie w

Torebka w kwiatki

Wracam po długiej przerwie do szycia i blogowania. Przerwy świąteczne i wolne od szkoły, to z jednej strony miły rodzinny czas, a z drugiej czas bardzo intensywny. Gdy chłopaki są w domu ciągle muszę im organizować jakieś zajęcia co wiąże się z totalnym brakiem wolnej chwili dla mnie. Od tygodnia wszystko wróciło do normalności, młodzież się kształci, a ja mogę trochę odetchnąć od ich ciągłej aktywności.  Po długiej przerwie, przeprosiłam się z moją maszyną do szycia i prawie każdego dnia powstaje coś nowego. Na początku pokażę wam torebkę w kwiatki. Tą torebkę szyło się szybko, miło i przyjemnie. Przede mną trudne zdanie uszycia zasłonek. Jak na razie odkładam to na bliżej nieokreślone "niedługo". Mam nadzieję że wkrótce to "niedługo"nastąpi. Pozdrawiam was serdecznie Margaritka

Kolorowe poduszki

Witam was moi drodzy Ostatnio obiecywałam że będę się pojawiać częściej, więc dotrzymuję słowa. Znowu szycie mnie wciągnęło. Dzisiaj chce wam pokazać dwie poszewki na poduszki które uszyłam w tak zwanym międzyczasie. Każda z nich jest inna ale są uszyte z tych samych materiałów tak aby do siebie pasowały. Jestem całkiem zadowolona z efektu końcowego, a wam jak się podobają moje poduchy? Pozdrawiam was wszystkich serdecznie Margaritka Moje patchworkowe poduszki zgłaszam na wyzwanie w Art Piaskownicy.